Trädgården

Trädgården

Utanför köksfönstret

Utanför köksfönstret

Streptocarpus

Kohleria

Kohleria
Yf´s Frances

Kohleria

Kohleria
Yf´s Liz

torsdag 7 februari 2008

Saint Paulia och Sinningia

 Saint Paulia


PC-Zieljonyj Moch 

 Eblybel jnja

EK Sk? namnet kommer


LE-Selenaja

Soluboj Tuman


White Madonna



Zhar-Ptitca

RS-Zivaja Energija

 Luizjana Green


Ma´s Easter Parde



LE-Zelenaja rosa

RS-Barb

Carnival

Flashy Trail

Pink Dove

Skärt litet moln

Galactic Storm

AH´s Nastasja

Midnigth Tresure

Jan- Menuet


Rag Doll

Reflection of Spring

Rob´s  Sarsparilla

RS-Barb

Tomorrow pink ice


RS- Zivaja Energija



Blandade sorter

Sin. Amanda Panny
( är inte helt säker på namnet)

 Siluett# Beauty#self
Glox. Rosalinda

KC´s Spanish Finish

selovii (ej kvar)


Sin. Peachy Propeller

Sin. Deep Purple Dreamin

 Sin. Blue Ciel
Sin. ?

Sin. SP Garangola # S. Macrophylla

Mother of Pearl


 Charles Lawn
ej kvar
 Madonna
 Lilla Blåklockan
Eocudonia

 Snow Queen
Toyfull Eggplant
Gloxinia Madonna.
från Lucica

Gloxinia Carmine
från Lucica

Sin.
Isabel Train

Sin.
Georgia Sunset# self

Sin. Ugly Girl

Sin.
An´s Born Dia

Sin.
Alfredos Hybrid nr 3

Sin
SRG´s Purple Eruption

Sin.
Alfredos Hybrid nr 2

Alfredos Hybrid nr 4

(Ojoj bilden kom snett.)


Sin
Alfredos Hybrid nr 5


Episcia
Jim´s

Seemannia Gymnostoma
Läcker ( ej kvar)

Gloxinia Tigrina Red (ej kvar)

Conspicua
läcker

Sinningia leucotricha (ej kvar)


Purple White
Gloxinia
(ej kvar)


Purple White Slipper (ej kvar)
från Singapore

Sinningia Mother of Pearl


Koellikohleria Pink Heaven.

Detta är en favorit hos mig.En rhizombildare. Den ger såååå söta små blommor i vitt o lilarosa. Har alltid min i ampel som bildar en sjö av blommor under hela sommaren.
Man njuter verkligen av denna lilla kohleria.
Dessa sorter är otroligt härliga.Så underbara blommor som bara lyser i solen.

Sinningia Texas (zebra)
kommit långt ifrån
Singapore.

Sinningia aurantiaca (ej kvar)

Achicodonia Tyche (ej kvar)
Läcker, liknar en kohleria i både blad o blom

Gloxinia: Regina
snygg

Sinningia: Macropoda#Palianava Prasinata
så läcker blomma,
men den har dött, måste bara få tag på den igen.


Sinningia Red Raindrops
så blomrik hela året.
Sinningia Guttata.  (ej kvar)
Läcker med sina skarpa prickar på vitt.
Blir lagom hög, ca 15-25cm.
Snygg



Glokohleria Lindeniana (ej kvar)
En underbar fin blomma.
Korsad mellan gloxina och en kohleria.
Titta så fina blad den har väldigt markerade.
Blommorna drunknar man i när de slår ut.
Jag känner den är en klar favorit här hos mig.
Rhizombildande.

1 kommentar:

Yvonne sa...

Åh, så vackra! Själv har jag idag knölat ner rhizomer från narrhuva och smithiantha (gul och röd)

GRÅ DALAHÄST

GRÅ DALAHÄST

Yf´s Mikael

Yf´s Mikael
Min egna hybrid, den finaste av alla kohlerior jag vet.

Sinningia

Sinningia
SRG´s Purple Eruption

Sinningia

Sinningia
Lucica.H.P

Min intresse Inredning

Min intresse Inredning

Hemma hos mig

Hemma hos mig
Hibiscus

Altanen

Altanen
Äntligen klar med altanen inför sommaren

Växthuset 2011

Växthuset 2011
Mina blommor har äntligen fått kommit ut i växthuset

Trädgården 2011 (på baksidan av huset

Trädgården 2011 (på baksidan av huset

Goda vindruvor

Goda vindruvor

Sommarstugan

Sommarstugan
Mitt underbara ställe

En bild jag gillar

En bild jag gillar
Tänk om man kunde ha det så här..