Trädgården

Trädgården

Utanför köksfönstret

Utanför köksfönstret

Streptocarpus



Kohleria

Kohleria
Yf´s Edel

Kohleria

Kohleria
Yf´s Meija

lördag 16 februari 2008

Hibiscus

                                                                      Carmin


Dubbel Gul

Ruby Rose# Rainbow
Färgen är lite missvisande, mer i apricos färg
Gammal sort, röd fylld

 Röd Hib

                                                                               Orange Hib.


Läcker rosa, blomrik

Läcker gul


Cajsa

Carmin
läcker som bara den.

Molten Lava x Pink Blotch
Tänk vad svårt det är att få rätt färg, denna går i mörkorange med ljusare streck
Odlat fram via frön
Från Lucica
Härliga blad marmorerade och söt blomma.





New
Från Lucica


Lucica från Rumänien



Från Rumänien

Dubbel Gul


Från Rumänien

Dubbel röd gammal sort
Dubbel gul
Ett nytt intresse.

Har börjat samla på dessa sorter också nu.Måste tänka bara var man ska placera dem när de har växt upp. Har några stora men de får plats.*ler* lite överallt.
Men de som står på rotning kan bli en hel del. pust..Men den dagen får bli då.
Har fått tag på några härliga exotiska sorter. Ska bli kul att se hur de kommer att se ut.

Så nu får man vänta ett tag De är bara små skott än. Har satt dem i ett speciellt akvarium där det håller sig ca 25 g varmt. Dessa behöver värme.

Jag sår dem från frö som jag har fått tag i.
Bra att veta att dessa frön är rätt svåra att få igång att gro. Fröna har väldigt hårt skal. Så man får ta till ett knep man har fått tips om.
Det gäller att först ta varje frö o skala av lite lite av det hårda skalet så det syns lite lite vitt i fröet. Det gäller att vara försiktig så man inte skadar fröet, och att man har en vass kniv, det är lättare då.

Sen sår jag dem i såjord och varmt.

De har äntligen kommit upp en del så man blir så glad att de har tagit sig
Så nu sitter man i väntans tider..

De andra jag har är vanliga sorter. Men de är lika fina de med. Det syns på bilderna.

Inga kommentarer:

Yf´s Mikael

Yf´s Mikael
Min egna hybrid, den finaste av alla kohlerior jag vet.

Sinningia

Sinningia
SRG´s Purple Eruption

Sinningia

Sinningia
Lucica.H.P

Min intresse Inredning

Min intresse Inredning

Växthuset 2011

Växthuset 2011
Mina blommor har äntligen fått kommit ut i växthuset

Trädgården 2011 (på baksidan av huset

Trädgården 2011 (på baksidan av huset

Goda vindruvor

Goda vindruvor

Sommarstugan

Sommarstugan
Mitt underbara ställe

En bild jag gillar

En bild jag gillar
Tänk om man kunde ha det så här..