Trädgården

Trädgården

Utanför köksfönstret

Utanför köksfönstret

Streptocarpus



Kohleria

Kohleria
Yf´s Edel

Kohleria

Kohleria
Yf´s Meija

torsdag 29 oktober 2009

Kohleria P-W (Inte mina egna sorter)

Kohleria

Jag har slutat odla dessa sorter. 

Have stopped growing these

 Sunny   (Har denna kvar)

Ni`s Sirius  

 Örnöga 

Pink Heaven 

 
 Ryskan# self


Ruby 

 
Rongo
 
 Ringbomskan 


Sunshine

Upplänsk Bjässe (Rakels hybrid)

V-B Taiwan 
Pirate´s Hybrid
Speciell Taiwan # Sweden

Possibly Bronze

Ni´s Sandra


Peridot´s Spots´n dots

Red Sequin

Ni´s Viktoria 

Warszewicii

TW orange

Ni´s Sunna


Tane
 
Taiwan XL


Spicata


Ryskan x self


Roundelay
 

Regent Royal

Red Ryder
 
Red Blood Cell
Luke Leung

Queen Viktoria


Peruviana

 P-O

Pink Flamingo
 
Punch

Prins Albert


Peridot´s Sol Inda


Peridot´s Potlach

Peridot´s Palenque
 
Peridot´s Kitlope

Peridot´s Cowichan

Peridot´s Nellie Sleeth

Pendulina  

Spicata Macdougall

Pele

2 kommentarer:

Tore Holmlund sa...

Hej Ywwe!
Vilka fantastiska bilder du har, snålvattnet rinner och villha begäret ökar.. ;-))
Men tror att du har fel namn på en Kohleria... Strawberry Fields ser helt annorlunda ut än den på din bild, den är en väldigt röd och lågvuxen sort.
Hälsningar / Tore

Ywonne alias Ywwee sa...

Hej Tore
Tackar så mycket att du gillar bilderna. Ser själv nu vilken miss av mig att lägga in fel blomma på Strawberry Fields..Hade nog bråttom så det bara kom fel..ska förändras snart.
Tackar för att du såg det hela
Ywwee

Yf´s Mikael

Yf´s Mikael
Min egna hybrid, den finaste av alla kohlerior jag vet.

Sinningia

Sinningia
SRG´s Purple Eruption

Sinningia

Sinningia
Lucica.H.P

Min intresse Inredning

Min intresse Inredning

Växthuset 2011

Växthuset 2011
Mina blommor har äntligen fått kommit ut i växthuset

Trädgården 2011 (på baksidan av huset

Trädgården 2011 (på baksidan av huset

Goda vindruvor

Goda vindruvor

Sommarstugan

Sommarstugan
Mitt underbara ställe

En bild jag gillar

En bild jag gillar
Tänk om man kunde ha det så här..